Online reklama je marketingová stratégia, ktorá využíva internet ako kanál na zasielanie reklamných správ spotrebiteľom. Je to nákladovo veľmi efektívny spôsob, ako prilákať zákazníkov na svoju stránku. Čítajte ďalej a zistite, aký druh online reklamy je pre vaše podnikanie najvhodnejší.
E-mailové reklamy
Online reklama rozosielaná prostredníctvom e-mailov je dôležitou súčasťou každej online marketingovej stratégie. Je to forma priameho marketingu, kedy sa na komunikáciu so zákazníkom používa elektronická poštová schránka. Cez e-mail môžete zákazníka informovať o novinkách, zľavách a vybudovať si s nimi bližší vzťah.

Výhody e-mailovej reklamy:
- Poslanie e-mailu je zadarmo.
- Keďže e-mail je uložený v zariadení, reklama nezmizne.
Nevýhody e-mailovej reklamy:
- Na reklamy v e-mailoch zákazníci až tak často neklikajú.
Reklamy na sociálnych sieťach
Sociálne siete, ako Facebook, Instagram a TikTok, vytvárajú ideálne podmienky pre reklamu. Napríklad pri reklamách na Facebooku si môžete vybrať publikum podľa veku, pohlavia, vzdelania, lokality, záujmov a dokonca aj predchádzajúcich nákupov, čo vám umožní osloviť konkrétne publikum.
Výhody reklám na sociálnych sieťach:
- V závislosti od platformy môžu byť relatívne cenovo dostupné.
- Sú zacielenie na presné publikum, ktoré chcete osloviť.
- Prostredníctvom zdieľania a lajkovania sa reklamy na sociálnych sieťach môžu šíriť aj prirodzene.
Nevýhody reklám na sociálnych sieťach:
- Používatelia môžu zanechať negatívnu spätnú väzbu, čím odradia iných potencionálnych zákazníkov.
Produktová reklama vo vyhľadávači Google
Produktové reklamy alebo nákupné reklamy sú reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávači pri vyhľadávaní fyzického produktu. Ide o reklamy PPC (pay-per-click), čo znamená, že musíte platiť len za počet kliknutí na reklamu, a nie za počet zobrazení. Nižšie je uvedený príklad, ktorý sa zobrazil v službe Google po vyhľadaní slova „vysávač“.
Ak je však vaša webová lokalita ešte nová a zatiaľ nevidíte výsledky zo SEO, tento typ reklamy je skvelou alternatívou na získanie okamžitej návštevnosti.
Výhody produktovej reklamy Google:
- Dobrý spôsob, ako rýchlo zvýšiť návštevnosť webu, ak je vaša stránka ešte relatívne nová
Nevýhody produktovej reklamy Google:
- Produkty sú jasne označené ako ‘Reklama’, takže miera prekliknutí nebude taká vysoká ako pri organických výsledkoch vyhľadávania
Pri výbere reklamného média je najlepšie definovať cieľovú skupinu, rozpočet na reklamu a preskúmať, na ktorom kanáli bude vaše publikum pravdepodobne najaktívnejšie. Každý podnik a každá zákaznícka základňa budú úplne iné, takže musíte naozaj nájsť médium, ktoré bude pre vás a vašu aktuálnu situáciu najlepšie fungovať.
Zaujímate sa o elektronický ekonomický systém? Kliknite na prevádzka Pohody a dozviete sa viac.
Zdroje: uploading.sk, elementsenvato.com, bow-now.com