Sobota, 4 února, 2023
- Reklama -události

Športovanie má v lete dvere dokorán!

Redakce doporučuje

V lete sú úplne dokonalé podmienky na plávanie v rybníku za domom, výlety v prírode, beh alebo bicykel, ktoré sa prakticky každému človeku ukrýva v kôlni na záhrade. Aby ste si však letným športom skôr neublížili, prezraďme si niekoľko základných pravidiel, na ktoré myslieť.

Bolo by mylné sa domnievať, že leto nie je rizikové pre športovcov. Najmä pokiaľ vonku vládnu vysoké teploty a slniečko je to, čo nás nenechá ani chvíľu na izbe je fyzická aktivita nebezpečná. Teda pokiaľ vyrazíte v dobe, kedy je slnko najsilnejšie a vzduch najdusnejšie.

Práve kvôli nebezpečným častiam dňa je potrebné riadiť sa niekoľkými pravidlami, o ktorých bude nižšie reč. Športovanie však kvôli slniečku rozhodne nevzdávajte, nulový pohyb je pre zdravie a človeka ako takého oveľa rizikovejšie.

Aj keď v lete deti neustále chodia a spievajú si známu riekanku „Slniečko, slniečko“ pojednávajúce o lienke, my sa skôr upíname k tomu na oblohe a prajeme si, aby skôr zašlo, než ešte viac podišlo nad obzor. Pretože pokiaľ bude silné, športovú aktivitu budeme musieť odložiť. Priame slniečko je totiž nebezpečné. Spôsobuje úpal alebo úpal (a to v lepších prípadoch), v horších môže stáť aj za kolapsom človeka.

Preto sa neodporúča športovať v čase medzi jedenástou hodinou rannou až treťou hodinou popoludní. Pokiaľ sa v tejto dobe budete nachádzať na kúpaliskách, oplatí sa mať neustále mokrú hlavu, aby sa predchádzalo vzniku spomínaného zdravotného problému. V ideálnom prípade sa však vydajte za športom buď skoro ráno, alebo k večeru, kedy je navyše príjemná klíma.

Hlavne veľa pite! Rada, ktorú dáva každý rodič svojmu dieťaťu, keď vyráža na bicykel. Bohužiaľ sám túto radu nerešpektuje a neberie ju k srdcu. Lenže rovnako ako dieťaťom aj jemu hrozí dehydratácia, ktorá môže mať naozaj negatívne dôsledky.

Pri teplých letných dňoch, kedy teploty dosahujú svoje rekordy, telo stráca oveľa rýchlejšie potrebné tekutiny a s tým tiež nenahraditeľné a veľmi dôležité minerály. Je preto kľúčové tekutiny do tela dopĺňať najmä, pokiaľ sme počas dňa vykázali nejakú športovú aktivitu. Vhodná je voda okorenená citrónom, prípadne aj minerálne alebo iontové nápoje.

A samozrejme nezabúdajte na správne oblečenie. Čo šport, to trochu iný outfit. Najlepšie ale urobíte, pokiaľ siahnete po funkčnom oblečení. Zatiaľ čo na bicykel sa hodí takzvane cyklo šortky, na beh môžete voliť kraťasy trochu voľnejšie, ktoré nemusia nutne obopínať vaše stehno.

Zbytočne to však s oblečením nepreháňajte, ak je vonku horúco. Nech nedôjde k prehriatiu organizmu. Áno, aj to bohužiaľ hrozí.

Předchozí článekO About You
Další článekTie najkrajšie kvety pre vašu mamičku!
- Reklama -magazin
- Reklama -PR článek

Nejnovější články

Vinylová podlaha: Výhody a nevýhody

Hľadáte cenovo dostupnú alternatívu k podlahe z tvrdého dreva alebo kameňa? Chcete vysokú úroveň prispôsobenia a flexibility dizajnu? Potrebujete,...
- Reklama -magazin

Více od autora

- Reklama -spot_img